Treningsleir Malaga

Ny treningsleir i 2013 16-23 mars 2013

Ta kontakt med Arild Sandstøl for detaljer, eller bli medlem her.

Malaga 17 – 24 Mars 2012

Dag 1.

Et var mange spente sykelister som hadde ventet lenge på at denne dagen skulle komme, flyet var presist og vi var på vingene etter tidsplan, vell fremme og innkvartert på Myamar Hotell var det bare å sette sammen syklene og gjøre klar for årets første tur på racer i kort/kort, og det var litt av et syn som rullet nedover strandpromenaden, de aller fleste av oss i Bryne CK Drakt, vi var lit stolte da!

Første tur var en runde på ca 6,4 mil og gikk fra Fuengirola og mot flyplassen og opp mot Alhurin el Grande og tilbake til Hotellet , vi var endelig i gang ……..

Dag 2

Turens første langtur hadde Ronda som hovedmål, grunnet ulik kjørestyrke valgte noen å starte litt tidligere og ved 09:00 tiden var 13 BCK’ere klare, og satte av gårde ut på motorveien med Marbella som første del mål, etter litt frem og tilbake mht GPS og rute fant vi endelig veien opp mot Ronda og vi kunne begi oss ut på ca 20 km stigning med en gjennomsnitt stigning på ca 5 %, før vi samles på toppen 1065moh og kjørte i felleskap de siste mila inn til Ronda by, hvor vi hadde lun, nå ville det seg ikke sånn at vi traff den første gruppa og dermed satte vår gruppe kursen mot Ardeles og videre hjemover en rundtur på ca 21 mil og 2600 høydemeter, en lit sulten og litt sliten gjeng var godt fornøyd med dagens tur …..Det vi ikke fikk med oss var at den første gruppen hadde vert på seitsing og sett på kultur historien i Ronda og det meget spesielle juvet byen er bygget rundt, noe som ga oss en utmerket unnskyldning til å teste bakkene opp mot Ronda senere i uken.

Dag 3

Rolig restitusjons økt for hele gjengen etter gårsdagens langtur, turen gikk langs strand promenaden frem til flyplassen og tilbake igjen, med en innlagt pause på en strand kafé langs ruta …..mye kos og ladning av batterier denne dagen gode to timer på sete og ca 5 mil med visping i sone 1 gjorde oss klare til dag 4…

Dag 4

Dagen ble en fantastisk dag på sykkelen, etter to kjappe punkteringer var hele gruppen på vei til dagens mål som var El Corro Nasjonal park. En liten gruppe trillet i forveien mens Trond T Aase lappet dekk og vi møtte Arild og Magnar igjen i byen Algoa etter å ha klatret opp noe av den bratteste bakke som det er lagt asfalt i, vi fikk en god lunch i sola før vi satte kursen videre innover den spanske landsbygda og opp i høyden mot El Corro, noe som skulle vise seg å være en tur som går rett inn på topp 3 lista av fine turer for mitt vedkommende, en fantastisk natur og flotte veier fikk frem glise på samtlige, kjempe dag på sykkelen, over18 mil og 1900 høydemeter, sol fra blå himmel… kan livet bli bedre da ? kvelden ble avsluttet med tapas , god drøs og nytt bekjentskap ….vell fortjent !

Dag 5

Etter et glimrende tapas måltid i går kveld, stiftet vi bekjentskap med to karer fra Trialadalus Triatlon klubb som inviterte oss med på en treningsøkt,Noen av oss valgte å bli med  godt å få trø ut, Oscar og Raymond på en rolig rundtur opp til byen Alhaurin de la Torrin og Alhaurin el Grande før vi satte utfor noen syke nedover kjøringer på12% og nylagt asfalt ….tror du noen som gliste godt i utforbakkene 🙂 en gruppe valgte å ta dagen i Gibraltar og heller sykle ut på ettermiddagen for sin restitusjons tur, dagen ble avsluttet for vår del  med lunch på El Chaparral Golf Club med utsikt over middelhavet og fjella på det afrikanske kontinent framfor oss , en nytelse for gane og sjel
I morgen venter en ny lang økt inne i den Spanske fjellheimen …… fremdeles bare glede 😀

Dag 6

Nokk en Fantastisk dag på «jobb» turen i dag hadde som mål og komme seg opp til Ronda igjen foer å se det vi hadde gått glipp av sist vi var der oppe ….  derfor tok Rolf Helge, Jarle ,Stian ,Anne Beth, Carl og meg ut nedover til Marabella og opp til Ronda igjen ,mens en gruppe tok inn i lande på en kortere tur der splittet de seg og vår gruppe møtte Arild, Ole Gunnar, Thomas og Arnt Sigve , vi fikk nokk en gang kjørt oss i bakkene opp til Ronda 🙂 og jo da Ronda hadde mye å vise frem, utrolig å se hvordan byen var bygget opp rundt dette juvet, derifra gikk veien videre gjennom byen, en kjapp lunch, hei og hade til Arild og co som hadde slitt opp bakkene fra Coin og gjennom Siera De Las Nieves Nasjonal Park Sierra De Las Nieves Nsjonal park og til Ronda ….., vi bestemte å følge denne veien tilbake og angret ikke på det , nok en gang gikk turen        gjennoSierra De Las Nieves Nsjonal park og til Ronda …..m et fantastisk landskap med et par gode fjell da …..overganger og bratte og lange utforkjøringer….. alt i alt en av de fineste dagene på turen, etter 180 km og 2800 høydemeter nådde vi hotellet i 18:00 tiden , og gjett om tunfisk salaten til Rolf helge Smakte da…..

Dag 7

Da var siste dag kommet og over 80 mil tilbakelagt, Hele gruppen har syklet mange hundre mil totalt, uten uhell og skader, noen få punkteringer og noe annet små puttel er det som har vert utfordringene våres….. KANON BRA!!!

En gruppe startet tidlig og kjørte inn til Malaga og syklet ut derifra, Vi var 9 stk som valgte å sove litt frempå og stakk til Marbella langs motorveien litt senere på kvisten en god kopp kaffe god drøs satte vi nesen hjem til hotellet og klargjøring for hjemreise og kveldens banket hos Tor Hetland, som hadde invitert hele gruppen på grillmat…..  kvelden ble avsluttet med stil og gruppen var rimelig klar på at turen hadde svart til forventningene, jeg vil rette en stor takk til samtlige som var med og gjorde denne turen så trivelig, opplevelses rik og full av gode minner, og ikke minst  takk til dere som satt hjemme passet huset og barna mens vi var ute og gjorde det vi liker best av alt ….nemlig å sykle

Bilder fra alle dager er å se ved å trykke her!

adios amigos, Hasta la próxima

Frode Mehus.

Treningsleir, Malaga, 17-24.3.2012

Her reiser vi ned på frivillig basis, Denne turen er ikke i regi av Bryne CK, men flere av oss som “satser” frem mot 2012 sesongen vil være på plass denne uken, vi flyr ned med Norwegian fra Sola 17.mars kl. 06:39 med DY 1764 og vi håper jo flest mulig får anledning til å være med.

Per 28 desember 2011 er vi 22 stk. som har booket oss inn.

Ønsker du å bli med, ta kontakt med Arild Sandstøl 97692405 eller på e-post 97692405@ventelo.net

Mer info om hotell og muligheten for leie av Sykler vil bli lagt ut senere.